Startuolis teiks metanu varomo transporto patrauklumą didinančius pasiūlymus

Startuolis teiks metanu varomo transporto patrauklumą didinančius pasiūlymus

Kelių gamintojų ir vietinių įmonių iniciatyva skatins krovinių vežėjus vietoje dyzelinių rinktis metanu ir biometanu varomas transporto priemones.

Tai bus daroma, transporto bendrovėms siūlant paslaugų paketą, kuris apims tam tikras transporto priemonių įsigijimo, degalų pirkimo ir naudojimo galimybių sąlygas. Startuolio „Dvire“ pranešime nurodoma, kad visa tai leis dujomis varomo transporto bendruosius nuosavybės kaštus padaryti patrauklesniais nei dyzelinių analogų.

Prie šios iniciatyvos prisideda du komercinių transporto priemonių gamintojų „Iveco“ ir „Scania“ atstovai, suslėgtų dujų pildymo infrastruktūros įmonės „SG dujos“ ir „Panevėžio autobusų parkas“.

Startuolis sieks, kad vežėjai dar šiemet peržiūrėtų įsigyjamų transporto priemonių planus ir įsigytų metanui ir biometanui pritaikytus sunkvežimius.

„Skatinsime metanu varomo transporto naudojimą, kad sukurtume būtinus pagrindus netolimoje ateityje kartu su metanu Lietuvos keliuose naudoti ir biometaną, vandenilį ir elektrą, išgaunamus iš saulės, vėjo ir perdirbtų atliekų. Taip siekiame Lietuvoje kuo greičiau sukurti tvaraus transporto parką, leidžiantį reikšmingai mažinti CO2 emisijas“, – pranešime cituojamas Marius Čižas, startuolio „Dvire“ vadovas.

Jis nurodo, kad Europos Sąjungoje dedamos didelės pastangos iki 2050 m. pasiekti klimatui neutralią ekonomiką, skatinti alternatyviųjų atsinaujinančių degalų – biometano, vandenilio ir elektros panaudojimą kiekvienoje šalyje narėje, tačiau Lietuva, pasak jo, čia neturi kuo pasigirti.

„Akivaizdu, kad, nepaisant pastaruoju metu matomų valstybės bandymų katalizuoti rinką, Lietuva smarkiai vėluoja ir atsilieka nuo ES užsibrėžtų tikslų reikšmingai sumažinti CO2 emisijas. Tikimės, kad pokyčiai paspartės, kai tik Lietuvoje bus priimtas Alternatyviųjų degalų įstatymas, kuris jau pasiekė Seimą ir galbūt bus priimtas dar šioje Seimo kadencijoje. Vis dėlto nusprendėme nieko nebelaukti ir veikti, įtraukdami daugumą suinteresuotų šalių. Tikimės, kad mums pavyks jau šiemet atkreipti vietinių vežėjų dėmesį, kurie įprastai rudenį renkasi įsigyti naujas transporto priemones. Ateityje tikimės aiškaus valstybės palaikymo – brandžiose Europos rinkose vežėjai yra skatinami aiškiai suprantamomis finansinėmis paskatomis. Jomis jau šiandien naudojasi tarptautinėje rinkoje dirbantys Lietuvos vežėjai, tačiau jų vilkikai važiuoja Vakarų Europos, o ne Lietuvos keliais“, – cituojamas M. Čižas.

Cituojamas Ernestas Jakubonis, „Iveco“ atstovybės Baltijos šalyse vadovas, sako, kad Lietuvos vežėjai noriai išbando metanu varomas transporto priemones ir norėtų jas įsigyti, tačiau juos riboja nepakankama dujų pildymo infrastruktūra ir nepakankamos finansinės paskatos.

„Tikimės, kad mūsų naujoji iniciatyva išjudins rinką, o kai atsiras pirmieji automobiliai, jie suteiks papildomą paskatą ir motyvaciją plėsti ir metano pildymo stočių infrastruktūrą“, – sako E. Jakubonis.

Šioje iniciatyvoje „Scania“ žada prisidėsianti savo sprendimais – specialiomis kainomis dujiniams sunkvežimiams įsigyti ir jų techninei priežiūrai atlikti, taip pat finansavimo suteikimu „labai patraukliomis“ sąlygomis.

Virginijus Korsakas, „SG dujos“ vadovas, tvirtina, kad jo įmonė yra pasirengusi pildyti transporto priemones ir biometanu, kai tik šis kuras bus išgaunamas Lietuvos rinkoje ir yra pasiruošusi pasiūlyti „patrauklią“ dujų kainą.

„Panevėžio autobusų parkas“ prie šios iniciatyvos prisijungia, siūlydamas galimybę naudotis vienintele metano pildymo stotimi Panevėžio mieste.

Metano dujų technologijos sumažina CO2 emisijas, azoto oksidus (NOx) eliminuoja iki minimumo, o variklio skleidžiamą triukšmą apriboja perpus.

VŽ rašė, kad Lietuvos vežėjai jau kurį laiką mažomis apimtimis eksperimentuoja su alternatyviais degalais, tačiau iki šiol tai yra pavieniai atvejai.

Prieš porą metų M. Čižo įkurta UAB „Dvire“ deklaruoja pagrindinį dėmesį ketinanti skirti biometanui ir vandeniliui, jų panaudojimui kartu su elektra ir kitu alternatyviu kuru.

Plačiau: https://www.vz.lt/transportas-logistika/2020/10/21/startuolis-teiks-metanu-varomo-transporto-patraukluma-didinancius-pasiulymus#ixzz6hG18odS6